tisdag 9 januari 2018

Alla dessa moderna apor

Det går nog aldrig att vara riktigt beredd på att se en gorilla med handsfree. Eller en orangutang på longboard med vita converse och en bakvänd keps med bokstäverna N och Y broderade i ett sorts monogram för världens modernaste stad. Det går nog aldrig att vara förberedd på alla dessa moderna apor, men mest förvånad av allt blev jag ändå när en schimpans med solbrillor tagit Bagges plats i Idol-juryn.

(Meningen lyder: "I vilket fall dyker de moderna gorillorna, orangutangerna och schimpanserna upp ur ingenstans." Från boken "Lucy" som handlar om det paleoantropologiska vetenskapsområdets historia)

4 kommentarer:

  1. Fast jag är beredd på det mesta ;)

    SvaraRadera
  2. Det hade jag velat se, baggen som blir en schimpans :-).

    Verkar vara en intressant bok. Undrar verkligen om det var så att de dök upp ur ingenstans. Låter underligt.

    SvaraRadera
  3. Fyndigt! Jag får erkänna att jag inte riktigt har koll på idoljuryn.

    SvaraRadera