söndag 14 april 2013

Marknadsanpassning

- Nej, men du vet solidaritet, det är hemskt hög efterfrågan på det just nu. Och utbudet är inget vidare heller. Hemskt dyrt nu för tiden. Fruktansvärt, eller hur? Gratis? Jo, det är klart att man önskar det vore gratis. Det var väl liksom själva tanken från första början. Men nu är det som det är. Förresten skulle det kanske hjälpa om du marknadsförde ditt behov lite bättre. Du vet, det är förbannat tråkigt att bara stå där och be om lite solidaritet. "Hjälp mig, jag är så fattig, jag behöver pengar, bla bla bla...." Du måste sälja in dig själv lite bättre, skaffa en schysst story, du vet! Förresten vet jag en riktigt bra coach som kan hjälpa dig med det. Här, ring det här numret. Sen skickar du fakturan till Arbetsförmedlingen. Pappa staten betalar, vet du! Alla har rätt till en coach. Det är väl solidaritet om något!

2 kommentarer:

  1. Lysande! Så bra!

    Ang kommentar hos mig: Namnet och tyg-intresset stämmer, så jag är nog den du tänker på. :)

    SvaraRadera