söndag 3 mars 2013

Skrivpuff

Vad jag har lärt mig av mig själv och andra skrivpuffare sedan jag startade min blogg för snart ett och ett halvt år sedan:

- Att inte ta mitt skrivande på så blodigt allvar
- Att våga leka med språket
- Att det inte är farligt att låta någon annan läsa mina texter, inte ens när de har något kritiskt att säga
- Att ju mer jag skriver, desto lättare går det och desto fler bra texter ploppar fram
- Att en extra granskning kan göra texten ännu bättre
- Att det inte gör något om jag inte hinner med en extra granskning

Jag är så enormt tacksam för alla texter ni orkat er igenom och lämnat en liten kommentar på! Och för alla era rader som jag fått ta del av och inspirerats av! Eftersom jag är säsongsarbetare så blir det lite mer skrivet under vissa perioder (läs: skollov) och lite mindre under andra, men att komma tillbaka hit är alltid som att komma hem, och oftast förknippat med varma välkomsthälsningar. Tack och bock!

/Pärlan

1 kommentar:

  1. Tack för att du satte ord på det jag också behövde lära mig. Och du. Att läsa dina texter är ett nöje, ingen börda. Så vet du det. Tänker ansöka hos Björklund om fler lov till barnen.

    SvaraRadera